Thuiswinkel Markt Monitor: Cross-border bestedingen groeien met name China

Nederlandse consumenten hebben in 2023 voor € 34,7 miljard online uitgegeven. Dit is een groei van 3% vergeleken met 2022. Het aantal online aankopen is gestegen met 1% naar 365 miljoen. De online groei komt met name door uitgaven aan vakanties en tickets voor attracties en evenementen. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor. Marlene ten Ham, directeur van Thuiswinkel.org: ‘Opvallend is de online cross-border groei; deze bestedingen zijn toegenomen met 13% en het aantal aankopen met 17%.’

Lees het volledige bericht op marketingtribune.nl: https://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/nieuws/2024/03/thuiswinkel-markt-monitor-cross-border-bestedingen-groeien-met-name-china/index.xml

Door Redactie eyeonretail.nl

Het team achter EyeOnRetail.nl bestaat uit ervaren redacteurs en deskundigen met een diepe passie voor de retailsector. Onze auteurs brengen een schat aan kennis en expertise naar onze inhoud, variërend van achtergronden in retailmanagement, digitale marketing, duurzaamheidsstrategieën, tot innovatieve technologieën die de toekomst van winkelen vormgeven. Elke redacteur bij EyeOnRetail.nl is zorgvuldig geselecteerd op basis van hun ervaring, expertise en bijdrage aan de industrie, waardoor we hoogwaardige, betrouwbare en informatieve content kunnen leveren die onze lezers helpt om geïnformeerde beslissingen te nemen.